Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO Hizmeti Nedir? Nasıl Yapılır?

SEO hizmeti, “Arama Motoru Optimizasyonu” olarak da adlandırılan bir dijital pazarlama aracıdır. Sanal ortamda rekabete giren veya girmeyi düşünen web siteleri için SEO, oldukça önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere günümüzde hemen her konuda arama motorlarından yararlanılır. Bu alanda yer edinmek isteyen web siteleri, arama motoru kriterlerine uyum sağlamalıdır.

SEO çalışmalarının nasıl yapıldığı ise iki farklı başlık altında ele alınabilir: Site içi SEO çalışmaları ve site dışı SEO çalışmaları. Google, web sitelerini dizinine ekledikten sonra hem sayfalarındaki çalışmalara hem de önerilmesine dikkat eder. Bu nedenle iki hizmet birlikte değerlendirilmeli, sitenin en iyi sıralamaları yakalaması için özenli çalışmalar yapılmalıdır.

SEO çalışması hakkında temel bilgilere sahip olmak, web sitesi sahiplerinin bireysel olarak sitelerini yönetmesini sağlayacaktır. Ancak rekabetin çok fazla olduğu bir sektörde faaliyet gösteriliyorsa, mutlaka SEO ajanslarından destek alınması gerekir. SEO alanında uzman bir ekiple hizmet veren F Social Media’den site içi ve site dışı SEO çalışmaları üzerine destek alabilirsiniz.

SEO Çalışması Nasıl Yapıyoruz?

İnternet sitelerinin arama motorlarında görünür olmasından reklam yayımlanmasına kadar her detay, SEO hizmeti kapsamında değerlendirilir. Bu nedenle tek bir hizmetten söz etmek doğru değildir. En iyi SEO ajansı misyonuyla yaptığımız çalışmalar şunlardır:

Site İçi SEO (On Page SEO) Çalışmaları

Adından anlaşılacağı üzere site içi düzenlemeleri içeren hizmetlerin tamamı site içi SEO kriterleri doğrultusunda yapılmaktadır. Bu çalışmaların amaçları genel hatlarıyla şu şekildedir:

  • Google dizinine eklenmesi için SEO uyumlu URL ve web tasarımı elde etmek.

  • Hali hazırda bir web sitesi varsa, Google’ın görmediği sayfaları düzenlemek veya silmek.

  • Anahtar kelime analizleri, rakip analizi ve kitle analizi doğrultusunda sayfa çalışmaları yapmak.

  • Görsel optimizasyonu ve video gibi içeriklerle, arama motoruna uygun çalışmalar hazırlamak.

  • Doğru anahtar kelime kullanımı ile SEO uyumlu içerikler yazarak siteyi güncel tutmak.

Bu hizmetlerin kapsamları son derece geniş olduğundan her birinin ayrı ayrı ele alınması gerekir. İçeriğimizin devamında site içi SEO hakkında öğrenmeniz gereken bilgilerin tamamı yer alıyor.

Anahtar Kelime Analizi

SEO çalışması denildiği zaman akla gelen ilk etkinliklerden biri, anahtar kelime analizleridir. Bu analizler, arama motorlarının bir içeriği öne çıkarmak için esas aldığı kelimeleri verir. Anahtar kelime çeşitleri şu şekildedir:

  • Long Tail Keywords

  • Short Tail Keywords

Uzun kuyruklu ve kısa kuyruklu olarak tanımlanan anahtar kelimelerin çeşitleri, kelime uzunluğuna endeskli olarak sınıflandırılmıştır. Aynı zamanda internet kullanıcılarının arama amaçları doğrultusunda da sınıflandırılmaları mümkündür. Bu amaçlar:

  • Bilgi alma,

  • Hizmet alma,

  • Alışveriş yapma,

  • Ürün karşılaştırması vb. olarak sıralanabilir.

Arama amacına göre anahtar kelime belirleyebilmek için hedef kitle analizleri yapılmalıdır. Analiz yaparken hedef kitlenizin kimler olduğunu düşünmeli; yaş aralığı, ekonomik gücü, hobileri, etkileşimleri gibi birçok detayı ele almalısınız. Esas olan; internet kullanıcılarının yerine kendinizi koymak, bu hizmeti veya ürünü satın almak isterken hangi kelimelerle arama yapacağınıza odaklanmaktır.

Rakip analizi ise benzer şekilde, aynı alanda hizmet veren web sitelerini incelenme sürecidir. Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeler, anahtar kelime dağılımları, görsel ve tablo sayısı gibi bilgileri araştırılır. F Social Media, sektörün en iyi araçlarını kullanarak siteniz için doğru anahtar kelimelerin analizlerini yapmaktadır.

Özgün ve SEO Uyumlu İçerik Üretimi

Anahtar kelime analizleri ile birlikte en önemlisi, bu kelimelerin doğru sayıda kullanıldığı özgün içerikler üretmektir. SEO kriterleri değişiklik gösterse de mutlaka dikkat edilmesi gereken 3 konuyu ele almalıyız:

  • Başlık etiketleri

  • Anahtar kelime yoğunluğu

  • Meta Title

  • H etiketleri (başlık etiketleri); H1, H2, H3… şeklinde ilerler. Web sayfalarında sadece 1 adet H1 etiketi kullanılmalıdır. Bu etiket, aranma hacmi en yüksek olan anahtar kelimeyi içermeli, Google kriterlerine uyum sağlamalıdır. Daha sonra verilen alt başlıklar H2 etiketi ile hazırlanmalı, bu başlığın devamı niteliğinde bilgiler mevcutsa, H3 ve H4 kullanılmalıdır.

Meta Title ise internet sayfalarının HTML kodlarının bir parçasıdır. Web sitelerinin sayfalarının arama motorları tarafından daha kolay algılanmasını sağlar. Sayfanın URL kısmında görünen bu meta etiketleri, meta açıklamaları ile daha kapsamlı hale getirilir.

SEO ajansı ile çalışmak, bu hizmetlerin her birini profesyonel şekilde almayı sağlar. F Social Media, özgün içerik üretme süreçlerinde hem SEO uzmanları hem de deneyimli yazarlarla hizmet vermektedir.

Görsel Optimizasyonu

SEO hizmeti kapsamında yer alan ve çalışmalarını yapmış olduğumuz bir diğer kriter, görsel düzenlemeleridir. Arama motorları, görsellerin telifsiz olmasına, ölçülerine, kalitesine ve hızlı yüklenmesine dikkat eder.

Görsel optimizasyonu çalışmalarımızda, güncel SEO kriterlerine göre görsel boyutları düzenleriz. Aynı zamanda kullandığımız görsellerin tamamı telifsiz içeriklerdir. Telifsiz görsel elde edilemeyen durumlarda F Social Media, stok fotoğraf uygulamalarından görsel satın almaktadır.

URL Yapısı

URL adresi, web sitelerinin site adının düzenlendiği bir araçtır. Bu yapı, tüm arama motorlarında görünür olmak için makul ve düzgün kelimelerden seçilmelidir. Örneğin; maksimum 2 bin karakter olması gereken URL, kolay okunabilir olmalıdır. SEO uzmanı ile çalışan F Social Media, URL yapısı hakkında daha fazla fikir edinmenizi sağlar.

Yapısal Veri (Structured Data)

Yapısal veri, aranan kavramların anlamlandırılmasını sağlayan kodlamalardır. Bunu sağlamak için SEO ajansı ile birlikte çalışmalısınız. SEO uzmanları tarafından analiz edilen anahtar kelimeler, web sayfalarında önemli bir yere sahiplerdir. İçeriklerin bulunduğu web sayfaları, yapısal veri sayesinde Google algoritması için daha anlaşılır hale gelir.

404 Sayfa Hataları

Eğer bir web sayfası, web sitesi sunucusunda yer almıyorsa, karşınıza “404 Not Found” şeklinde bir hata çıkacaktır. Bu duruma çözüm bulmak için farklı yollar olsa da genellikle sayfa adının taşınmasıyla düzeltilmesi mümkündür. SEO uzmanı ile çalışarak sayfa hatalarının SEO’ya zarar vermesinin önüne geçebilirsiniz.

Site Dışı (Off Page SEO) Çalışmaları

SEO hizmeti verirken öncelikle site içi çalışmaları profesyonel bir şekilde yaparız. Eğer web tasarımı, alan adı, başlık etiketleri gibi kriterler Google ile uyumluysa, site dışı SEO çalışmalarına geçilebilir. Bu çalışmalar da kendi içinde farklı gruplara ayrılmaktadır:

Backlink İnşası

Site dışı SEO hizmetlerinde üzerinde en çok durulması gereken çalışma, backlink hizmetleridir. SEO hizmeti fiyat aralıklarına bakıldığında site dışı SEO daha masraflı olabilir. Ancak bu hizmet, web sitelerinin etkileşim alması ve tıklanma oranını artırması için çok önemlidir.

Backlink, doğrudan sizin web sitenizde yer alan bir çalışma değildir. Hizmet puanı yüksek olan web siteleri, sizin sitenizin tanıtımlarını yaptıklarında, bir nevi reklam ortaklığına imza atmış olursunuz. Arama motorları, önerilen web sitelerinin daha faydalı olduğunu düşünür ve sıralamasını yükseltir.

Bu çalışmalarda da dikkat edilmesi gereken önemli noktalardan biri anahtar kelime analizleridir. Bir web sayfası içeriğinde kullanılacak anahtar kelime ile tanıtım içeriğinin anahtar kelimesi aynı değildir. F Social Media, backlink çalışmalarında da önde gelen hizmetler sunmaya devam etmektedir.

Sosyal Medya Çalışmaları

SEO hizmeti olarak sunmuş olduğumuz çalışmalardan bir diğeri sosyal medya yönetimidir. Instagram, Twitter, Linkedln, Facebook gibi sosyal medya kanallarında aktif olan web siteleri, arama sonuçlarında da rakiplerine fark atmayı başarabilirler. Bu nedenle dijital kanalların tamamında sosyal medya yönetimi hizmetleri vermekte ve çeşitli reklam araçlarını kullanmaktayız.

Sosyal medya çalışmalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Influencer Pazarlama

  • Meta Öne Çıkarma Reklamları

  • Meta Hikaye Reklamları

  • Meta Reels Reklamları

  • İnstagram ve Facebook Sanal Mağaza

Twitter ve TikTok da reklam vermek isteyen kullanıcılarına özel hesap seçenekleri sunmaktadır. Bu araçlarla reklam hazırlanırken “Hashtag” analizlerine dikkat etmek gerekir. Arama motoru algoritmalarında olduğu gibi sosyal medya kanallarında da aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler vardır. Bu kelimeler, başına “#” konarak etiketlenir ve gönderi altında kullanılır.

F Social Media olarak algoritmaya entegre en güncel yapılanmaları kullanıcılara ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanız için hazırlıyoruz. Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için iletişim adreslerimiz üzerinden hemen bize ulaşın!

Dijital dünyada fark yaratmak ve ön plana çıkmak için doğru yerdesiniz! F Social Media, başarıyı hedefleyen ve yüzlerce şirketin güvendiği etkili bir dijital reklam ajansıdır. Her geçen gün büyüyen ve değişen dijital dünyada, markanızı zirveye taşımak için yanınızdayız.

İstanbul, Türkiye
(7/24 Hizmetinizdeyiz)
(10:00 - 19:00)

Sepetinizde ürün bulunmuyor.